torsdag 17. desember 2009

Juleforberedelser

Det har blitt noen dager siden forrige innlegg.
Dagene flyr og jeg henger fortsatt litt etter skjema, men jeg jobber på da;)

Jeg har bakt litt de siste dagene også og i går ble det laget hjemmelaget knekkebrød. Supergode knekkebrød som er sunne og fulle av fiber.

Her har jeg bakt Sjokolade/mandel marengs. Knallgode og super enkelt.

Hvis noen er interresert, her kommer oppskriften:

4 eggehviter
200 g sukker
250 g mandler
150 g mørk kokesjokolade

Hakk mandler og sjokolade i små biter.
Pisk eggehvitene bitte litt før du strør i sukkeret, deretter pisker du det helt stivt.
Skjær deretter inn blandingen av mandler og sjokolade.
Bruk to spiseskjeer for å plassere de på bakepapiret. En liten spiseskje gir store nok marengs.
Stekes på 175 grader i 15- 20 min midt i ovnen.

Håper alle får en fin fin torsdag:)
Smil og klem
Nina

3 kommentarer:

  1. Nam nam, de så veldig gode ut (ville selvfølgelig bakt de uten mandler...)!! Tusen takk for hyggelig hilsen på bloggen og for flott julekort!! Magen kommer med julekort til dere:)

    Dere får kose dere masse i førjulstiden:)
    Ha en fin dag, klem!

    SvarSlett
  2. Mmmm... synes begge deler så utrolig godt ut! Og er stadig imponert over bakekunstene dine! Håper dere har en fin førjulstid:) Klem Heidi

    SvarSlett
  3. mmmm- takk for oppskrift den skal jeg prøve:) Jeg er ikke i rute men jul blir det vel usansett..

    Ha en fin kveld:)

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en liten kommentar, da blir jeg veldig glad♥