tirsdag 4. januar 2011

*Hjemmelaget knekkebrød*

En liten runde med hjemmelaget knekkebrød har blitt til i kveld:)

Dette redder frokosten min noen uker fremover...nam nam

Ingenting er som hjemmelaget knekkebrød med cottage cheese og en bitte liten dert med jordbærsyltetøy

Yummi yummi

Jeg tror jeg har publisert oppskriften før, men her kommer den igjen for interesserte:)

3 dl Havregryn
3 dl Sammalt rug grov
3 dl Sesamfrø
3 dl Solsikkefrø
1 1/2 dl Linfrø
1 1/2 ts salt
8 1/2 dl vann

Alt tas i en bolle og la stå i ca 20 min.
Dekk to bakeplater med bakepapir og smør de med litt smør.
Fordel røren utover på de to platene
Settes i ovnen med viftefunksjonen på, 160 grader.
Etter 15 min ta platene ut og del opp i ruter (bruk gjerne pizzakutter)
Sett inn igjen og la stå ytterligere 30 min
Reduser til 120 grader og la stå videre i 1 time
Legges på rist til avkjøling

(NB! husk å slippe ut litt damp fra ovnen med jevne mellomrom)

Ha en fortsatt herlig tirsdagskveld!

Smil og klem
Nina

3 kommentarer:

  1. Å bake knekkebrød er en av mine husmorforsetter for 2011. Ser godt ut.

    SvarSlett
  2. Godt nytt år,Nina!!:)
    Mmm ja disse knekkebrøda bruka ej også å lage!! Dei e nydelige!! Leverpostei og en dert rødbetsalat e også nydelig på dei! Nam! Trur ej må lage ny posjon imorga!!;)
    Ha det fint so lenge!! Håpe alt e bra me dokke og at dokke he hatt ei herlig jul!!
    Klem

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en liten kommentar, da blir jeg veldig glad♥