mandag 7. februar 2011

* fix & mix * *nå med oppskrift*

I dag ble det hjemmedag. Store prinsessen er full i feber og hoste- stakkars:(

Jeg satte derfor i gang med mitt prosjekt "ordning og reda".
Har tidligere nevnt mitt prosjekt *tavarepåallejulekortogtakkekort*.
Perm ble innkjøpt, sammen med herlig Tilda papir og voila....her er permen:)
Har plassert alle kortene i plastlommer, 1 plastlomme for hvert årstall. Nå gjenstår bare
å gå til innkjøp av Dymo merkemaskin for å merke plastlommene.

Innimellom febertoktene har prinsessen laget hjemmelagde kort som vi kan gi til venner og kjente...
Synes hun var kjempeflink jeg:)

Jeg har også bakt hjemmelagde Sjokolade- og mandel Biscotti dyppet i sjokolade.
Deilig å servere til kaffen hvis det kommer besøk innom:)

Disse anbefales virkelig ;) nam nam

~Sjokolade- og mandel biscotti~
4 egg
270 g sukker
450 g hvetemel
2 ts bakepulver
1/2 ts salt
220 g hakkede mandler
220 g mørk sjokolade
2 ts vaniljeekstrakt

200- 230 g mørk sjokolade til å dyppe biscottiene i.

Pisk sukker og egg til eggedosis. Bland sammen det tørre og deretter ha dette opp i eggedosisen sammen med vaniljeekstrakten.
Del deigen i fire like deler og rull til fire pølser. Legges på bakepapir på bakeplaten. Det er lurt å bruke vann på hendene når du ruller.
Biscottiene bakes i ovnen, 25 min på 160 grader. Ta ut av ovnen og la "pølsene" hvile i ca 5 min. Skjær deretter skrått i
ca 1 1/2 cm tykke stenger og bak videre i til de er litt gyldne ca 5 min- avkjøl!

Smelt sjokolade i vannbad og dypp deretter deler av biscottien i sjokoladen. Legges på brett med matpapir, mens sjokoladen stivner.

Voila- deilige biscotti til kaffen:)

*Tips*
Biscottiene ser super lekre ut hvis du pakker de fint inn i cellofan og med en lekker sløyfe rundt.
En super venninne gave??
Ønsker deg en fortsatt herlig mandag!

Smil og klem
Nina

4 kommentarer:

  1. OG HVOR FINNER MAN OPPSKRIFTEN TIL DE HERLIGHETENE DA??

    SvarSlett
  2. yammi yammi yammi ...

    de så himmelse ut ...!

    god bedring til prinsessen,
    nydelig perm & kort
    flinke deg ...!

    ha en fin mandagskveld, fra snørike oslo ♥

    SvarSlett
  3. Mmmmmm... Vann i munnen!! Dette skal prøves Nina. Har laget biscotti før, men ikke denne varianten! Håper I er bedre. Klem

    SvarSlett
  4. De småkakene så herlige ut! Takk for oppskrift!

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en liten kommentar, da blir jeg veldig glad♥